Annons:
Etikettdiagnos
Läst 1177 ggr
[Memento Mori]
2014-03-03 11:05

Positivt utifrån Borderline?

Det är ju tyvärr väldigt lätt att man fastnar och bara ser alla problem och negativa effekter av att ha borderline. 

Men jag tänkte kolla om det är någon som känner att det kanske har kommit något positivt utifrån den också, så vad säger ni?

Annons:
Lia
2014-03-03 12:12
#1

Jag kan jämföra med mig själv innan jag fick diagnosen. Jag avskydde mig själv och förstod inte vad det var för "fel på mig". Nu har jag fått mer förståelse för mig själv, börjat acceptera mig själv och faktiskt börjat lära känna mig själv på ett annat sätt.

Men något jag känner är väldigt positivt med att ha borderline är att motsatsen till mina vredesutbrott är att jag älskar också precis lika "överdrivet". Jag håller aldrig in positiva känslor, utan jag visar och berättar verkligen hur mycket jag älskar mina nära. Den förmågan skulle jag aldrig vilja byta bort, det hade nog känts rätt tomt då. 🙂

VildaVittra
2014-03-04 05:55
#2

Jag kan läsa människor som öppna böcker då jag har "känselspröten" ute konstant. Något som hjälpt mig enormt när jag jobbade med rehabilitering samt habilitering av hjärnskador.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: