Annons:
Etikettsymtom
Läst 1364 ggr
eirwen
2014-03-02 16:52

Ändra identitet

Att hitta sin identitet kan vara svårt, men det är särskilt svårt för personer med Borderline. Jag själv byter "utseende" i omgångar. Jag byter hårfärg (oftast till extrema färger) och klädstil. Just nu vill jag t.ex färga håret i en blågrön färg och pierca medusa. När jag får sådana här tankar brukar jag verkställa dom fort, vilket inte alltid är så smart.

Har ni ändrat er identitet någon gång? Hur?

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

Annons:
[Memento Mori]
2014-03-02 17:23
#1

Det där känner jag igen fast jag försöker hålla mig borta från piercings och tatueringar, just för att man ändå på ett sätt vet att det kan vara "tillfälligt" som man känner för det. 

Klädmässigt byter jag rätt snabbt, har ett par "olika stilar" (goth, punk, "lätt steampunk", lite femininare med klänningar och en "pojkaktigare" klädstil) som jag byter emellan och dessutom så brukar jag rätt ofta försöka anpassa mig till människorna och situationerna. Angående håret så har jag haft det halvlångt/långt nu ganska länge men fått för mig att jag nu vill ha det kort, rufsigt och blått "för det är nog mer mig ändå" eller vad man kan säga. 

Men jag försöker att oftast låta bli att ändra utseende för mycket och för snabbt, tror det beror lite på min sociala fobi och jag vill inte riktigt att folk ska se mig eller mina "förändringar".

Zadeira
2014-03-17 19:31
#2

Jag har aldrig haft någon riktig "identitetskris" och bytt stil, utseende eller klädstil bara för att jag fått en impuls eller velat byta drastiskt. Jag har liksom "växt in i" mina förändringar långsamt.

Det mest dramatiska jag gjort utseendemässigt är väl min läpp-piercing för ett år sen och att jag klippte av mig 15 cm hår förra veckan (vilket knappt märks på mitt långa hår). Inget av det ångrar jag.

TjockaBerta
2014-03-17 19:46
#3

Utseendet har jag inte ändrat så mycket men däremot passar jag in i alla olika miljöer. Jag är lika välkommen hos MC gänget som i frikyrkan. Det har jag undrat över ibland. Vem är jag själv egentligen?

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: