Annons:
Etikettsymtom
Läst 1235 ggr
[Memento Mori]
2014-02-27 15:48

Har ni körkort?

Väldigt tydlig rubrik, har ni körkort? 😉

  • Redigerat 2020-12-18 23:37 av Lia
Annons:
[Memento Mori]
2014-02-27 15:51
#1

Jag har det inte, dels för det är dyrt och jag känner ibland av att jag har det där jobbiga "vårdslösa" beteendet som man ibland kan ha med Borderline. I en bil behöver det inte vara många sekunder innan någonting går riktigt illa så just nu känns det bäst att låta bli, både för mig själv och andra.

Lia
2014-02-27 16:12
#2

Jag oroar mig inte för andras säkerhet, för jag tror inte att jag skulle kunna köra över någon eller nåt. Men jag har inte råd att ta körkort. Skulle jag däremot ha råd så skulle jag nog komma på en annan orsak så jag kan slippa läraren, för jag blir så otroligt nervös! Nej fy, jag undviker gärna det!

Samtidigt vill jag inte göra mig själv mer handikappad än vad jag redan är. Mamma har ingen bil tex, för hon vågar inte köra längre. Och därför kommer hon ingenvart, och att handla är ett problem.

[Memento Mori]
2014-02-27 18:34
#3

#2 Hehe, det är ju inte så att jag tror jag skulle bli en aggressiv bilförare men jag är lite nojig över att "det skulle ju kunna hända.."😐

Lia
2014-02-27 18:39
#4

#3 Äh, vi ger oss ut i trafiken och skrämmer några gamla tanter, vad säger du? 😉

Allt oviktigt
2014-03-02 21:56
#5

Jag har körkort men har under de senaste månaderna valt att inte köra för jag är för trött i huvudet. Skulle aldrig riskera att skada någon oskyldig

Zadeira
2014-03-17 09:29
#6

Jag har inte körkort fast jag önskar jag hade det.

Det som kommit i vägen ju givetvis ekonomin. Jag har inte råd som arbetslös, sjukskriven och med enda inkomst socialbidraget på typ 3000 i månaden. Men det är faktiskt främst bristen på motivation och för att jag har så fruktansvärt svårt att göra något när jag mår dåligt. Att skriva in sig på körskola, fixa så att man kan övningsköra hemma också och allt vad det innebär har jag inte ork och energi till. Vissa dagar orkar jag inte gå utanför dörren alls, så jag har behövt prioritera allt som faktiskt MÅSTE göras.

Annons:
JodineFritzl
2014-03-17 13:40
#7

Har inte körkort men jag övningskör med min man, vi har haft hemska gräl pga övningskörningen tidigare men inte nu längre, dels för att vi båda vet att jag har borderline och hur vi ska hantera det. Tycker det är jättekul att köra bil men kommer aldrig ha råd med egen bil, men det känns som en frihet att kunna låna en bil vid behov och kunna ta sig till ställen själv, utan att han ska behöva skjutsa mig dit.

Upp till toppen
Annons: